و از سوى دیگر در احادیثى که از طریق عامه و خاصه نقل شده، پنج تن آلعبا، همگى نور واحد و در پیشگاه الهى به یک میزان خواهند بود، (2) هر چند برترى پیامبر صلى اللَّه علیه و آله بر دیگران مسلم است.
و در حدیثى رسول خدا مىفرمایند: «من برترین انسان جهان براى اولین و آخرین هستم و بعد از من على علیهالسلام برترین مخلوقات جهان است، بدانید که اول ما مثل آخر ما و آخر ما مثل اول ما مىباشد. (3)
و از سوى سوم از خود پیامبر خدا مىخوانیم که مىفرمایند: «حسن و حسین بهترین انسان روى زمین بعد از من و پدرشان مىباشند و مادرشان بهترین زن عالم است.» (4) و در سایر سخنان پربار اهلبیت مىخوانیم که خداوند انبیا را بر دیگران تفضیل داده و آنان را نیز در مراتب کمال و فضیلت یکسان نیافریده، بلکه چند نفر آنان که به اولوالعزم معروفند، بر سایر سفیران آسمانى مقدم داشته و اهلبیت عصمت و طهارت علیهمالسلام را نیز بر این (انبیا اولوالعزم) برترى داده است. (5)
و بالاخره در یک روایتى از امام صادق علیهالسلام آمده است: تمام پیامبران گذشته براى معرفت حقوق و ولایت ما مبعوث شدهاند و موظف بودهاند ما را بر دیگران مقدم بدانند.(6)
اگر به دقت و بدون ذهنیت این احادیث را مورد نظر قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که انبیاى الهى همگى معصوم بودند و اینکه على، فاطمه، حسن و حسین علیهمالسلام، بعد از پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله، از همهى آنان برترند، بدون تردید در تمام فضائل و از جملهى در عصمت بر همهى آنان تفوق دارند. (دقت فرمایید.)
از طرف دیگر در فصل ششم این کتاب روایات متعددى را از طریق اهل سنت و تشیع ملاحظه فرمودید که اگر على نبود، براى فاطمه علیهاالسلام کفو و همتایى پیدا نمىشد، خواه آدم و انسانهاى دیگر. علما و دانشمندان بزرگ و محققین عالیقدر از این حدیثها نیز، تفوق و برترى على و فاطمه علیهمالسلام را بر همهى انسانها جز رسول خدا استفاده کردهاند. در این صورت براى فاطمهى زهرا علیهاالسلام فوق عصمت ثابت مىشود، زیرا به استناد این حدیثها، فاطمه علیهاالسلام برابر على است و چگونه مفروض است که انسان عاقل، در دو تساوى یکى را بر دیگرى مقدم بدارد؟